Hei igjen! Her kommer første reisebrevet fra turen hjem fra Spania 2022

Hei igjen!

07.10.22

Vi våknet til regn i dag, det var det meldingene var også, derfor bestemte vi oss for å kjøre fra Barcelona camping og tok motorveien mot Frankrike, ikke mulig å få noen fine bilder når det regner. Her kjører vi inn i Frankrike.

I Frankrike kjørte vi litt motorvei og litt utenom. Det er jo en del smale veier i Frankrike og mange togoverganger.

Til og med bilder av tog på veggene:)

Vi kjørte også over et lite fjellparti og der så vi det hadde vært brann.

Høsten har også kommet til Frankrike ser vi her.

Her er litt før Agde hvor vi kjører over en bro.

Her kjører vi igjennom Agde, som dere ser, så regner det litt innimellom ennå.

Og her har vi parkert på stellplassen.

Nå hadde været bedret seg, så vi tok oss en tur ned til et lite sentrum, ikke mer enn 5-10 minutter å gå.

Der er også en fin strand hvor du kan bade.

Legger ved reiseruten her, men klarer ikke å få med akkurat der vi kjørte utenom motorvei.

Her er adressen til stellplassen som du finner på Park4night, her er ikke strøm, men med mulighet før tømming. Vi betalte 12 euro.

På denne stellplassen trekker du bare et kort når du kjører inn og det kortet skanner du der du skal tømme toalettet og trykker på knappen for å åpne døren på siden som dere ser her.

Når du skal ut skanner du kortet ved bommen og betaler med kort, så åpner bommen seg.

08.10.22

Våknet til regn igjen i dag, så bestemte oss for å kjøre motorvei videre. Dårlig bilde, men legger ved et fra store vingårder på vår vei.

Bilde fra elven ved Lyon.

Tror dette er et museum her i Lyon, men ikke sikker. Kanskje noen andre vet hva det er.

Fortsatt er vi i Lyon.

Flere bilder fra Lyon, for nå var det noenlunde opplett.

Vi har nå lagt inn på GPS en stellplass i Seurre, som vi ikke har vært på før.

Der fikk vi en ny utfordring ved bommen, det var også kø der. Her måtte vi inn og registrere oss på en automat,  med navn, adresse, telefon nr., mailadresse og bilnummer. Heldigvis kunne vi få dette på engelsk, for fransk kan ikke vi. Når alt dette var gjort, kom prisen opp ca. 18 euro som vi måtte godta, da fikk vi ut et kort som vi skulle skanne ved porten. Dette kortet kan vi bruke på mange andre stellplasser i Frankrike også. Når vi skulle ut, var det bare å skanne dette kortet. Her var strøm med i prisen og all tømming, kunne også fylle vann gratis her. Store fine plasser, men toalett og dusj var stengt.

Legger ved reiseruten her.

09.10.22

Våknet til opplett og sol i dag, men kaldt, bare 9 grader om morgenen. Så håpte gradene ville stige etter hvert. Vi kjører fortsatt motorvei, nå er vi på vei til Breisach am Rhein. Legger ved reiseruten her.

Kjørte over en elv på veien.

Her er vi kommet til Breisach am Rhein.

Her er det fortsatt mange fine blomster utenfor husene.

Litt spesiell farge på hus her.

Kjører omtrent rett igjennom byen her.

Stellplassen ligger rett ved byen, her er adressen på den stellplassen vi vil på, den er uten strøm, men alle tømmemuligheter og fylling av vann. Den koster 14 euro pr. dag. Det er også en stellplass på andre siden av elven, men da er du på den franske siden, der får du også strøm. Her har vi parkert og blir her et par dager tenker jeg.

Legger ved adressen til stellplassen her.

Vi gikk oss en liten tur opp i byen og tok oss en pils i finværet. Nå blir det noen dager til neste reisebrev.