Hei igjen! Her kommer det tredje og siste reisebrevet fra turen hjem fra Spania 2022

Hei igjen! Her kommer det tredje og siste reisebrevet hjem fra Spania 2022.

15.10.22

Våknet til overskyet og litt tåkete i dag her på Citti park, men sol innimellom etter hvert. Vi synes det er greit å stå her, gratis og mulighet for tømming av toalett og gråvann. Kan også fylle vann her, men det må du betale for. Var en tur og handlet på Citti Park og tok dagen med ro.

16.10.22

Det var veldig kø ved tømmingen i dag, så vi tømte bare toalettet. Vi kjørte til Scandinavian Park og handlet litt der også. Kjørte så over til Danmark, ble sittende i flere km kø over grensen. Vi stoppet på en Cirkle K stasjon hvor det var tømming for toalett og gråvann, der er også gratis fylling av vann. Her er det også en rasteplass, så vi bestemte oss for å overnatte her.

17.10.22

Våknet til mye vind, dusjet, tømte og fylte etter vann. I dag tar vi det rolig, så det det ble sent før vi kom i gang i dag, deilig det også. Fikk et fint bilde av den lille øyen mellom broene som heter Sprogø.

Bestemte oss for å ta en dag til i Danmark, fant en stellplass ved en båthavn ved Greve. Koster 150 D.kr, uten strøm. Her er også dusjmuligheter og toalett, men da må du kjøpe et kort som koster 275 D.kr, da er det med strøm også. Så veldig fint ut her.

Det er fortsatt en del vind og nå har vi også fått litt regn, men solen kom frem igjen til slutt. Om kvelden kjente vi plutselig en forferdelig lukt, trodde først det kom fra gråvannet, men det var det ikke, lukten kom utenfra. Denne lukten var helt forferdelig, skulle tro vi lå ved siden av en fabrikk av et eller annet. Det gikk ca. 2 timer før lukten begynte å avta. Heldigvis forvant den før vi skulle legge oss, så vi fikk luftet skikkelig ut. Stellplassen var fin den, men tror ikke vi vil tilbake hit igjen pga. lukten. Vi aner ikke hva det var som gjorde det.

18.10.22

Våknet tidlig i dag, til overskyet vær igjen og litt regn. Bestemte oss for å kjøre lengst mulig i dag, for vi er jo ikke så langt fra grensen til Sverige. La ruten om Charlottenberg for å handle litt før vi kjører inn i Norge. Se ruten her.

I dag har vi hatt både sol og regn, egentlig vil jeg si vi har hatt en god del regn etter at vi forlot Spania i år. Ved Koppom i Sverige var det en trolsk stemning når vi kjørte om kvelden, med tåke som lå helt nede ved bakken.

Vi kjørte faktisk helt til Vinstra Vegpark i dag, men det ble veldig sent på kveld, landet ikke her før 2330. Så i dag har vi hatt en lang kjøre etappe, men sånn er det når en plutselig får veldig hjemlengsel.

19.10.22

Våknet til skyfri himmel for første gang på lenge, men bare 0 grader ute, så det var kaldt, men fint.

Her ser vi nysnøen oppe i fjellene når vi kjører over Dovre.

Her er vi på vei nedover Romsdalen mot Åndalsnes.

Så nå er vi endelig hjemme og har fint vær fortsatt, men kaldt, bare 5 grader.

Blir jo å vaske klær og bil nå, etter turen. Men vi skal også ha oss noen turer ut med båten og prøve å få fatt i hummer og krabbe og litt fisk.

1. Takk for en fin opplevelse,har vært morro og følge dere.Tror vi satser på en sånn tur til høsten igjen.

1. Tusen takk for fin tilbakemelding, vi skal nok ned igjen neste høst vi også☀️😊Riktig god helg☀️😊

2. Fint å følge dere. Har tenkt på det samme med bobil men har vært forhindret det siste året p.g.a sykdom.
      Har forøvrig hatt akkurat samme bil, 2013 mod, men har nettopp solgt å gått over til bybobil.
      Så nå må vi bare ta med det som trengs for hver tur.

3. Takk for flotte bilder! Det er morsomt og interessant å besøke andre land, men når vi kommer hjem igjen…
      Særlig bildet fra Dovre gjorde meg glad jeg bor i dette landet!

4. Takk for at me fekk følga dåken. Me pakka vår S plus og kjører nedover europa i januar. Hovedplanen er Spania og Portugal i januar og februar. Frankrike og Tyskland i mars og april. Men det tilpasses værmeldingene

1. Tusen takk for fin tilbakemelding og riktig god tur nedover når den tid kommer☀️😊Kjekt om dere også legger ut bilder fra reisen deres😊Alltid kjekt å høre hva andre også opplever på tur😊☀️