Fjerde reisebrev fra påsketuren 2023

07.04-08.04.23

Hei igjen! I dag er det mer lettskyet vær og mer vind, men solen kom etter hvert frem. Nå har det kommet flere biler også, så vi bestemte oss for å stå til den 09.04, siden det er helligdager, var vi litt redd for at det kunne være fullt andre steder. Bestemte oss for å ta en sykkeltur. Syklet bortover for å se på en annen camping/stellplass.

Her er skiltet inn til den.

Men den så ikke så koselig ut , syntes vi, vinden tok mer her og det så ganske fullt ut.

Her ser det ut som det er mange feriehus til leie også.

Syklet videre og så noen fine hus på vår vei. Her var det litt mer lunt også.

Vi ser her at våren er nok kommet litt lengre enn hjemme, folk er begynt å rydde i hagene sine.

Hus igjen som var litt spesielle.

Her var et hus helt fra 1861, som ser veldig velholdt ut.

Siste dagen gikk vi også flere turer i nærheten, for nå var det blitt mye mindre vind.

Her er en båt som kom innom.

Det er en veldig stor båthavn her og fine turstier du kan sykle eller gå på. Vi så også at det var restauranter rett utenfor området også, men vi besøkte ikke de. Synes det var like kjekt å lage mat selv og heller nyte solen utenfor bilen eller på turene vi gikk eller syklet.

09.04.23

Våknet til fint vær igjen og kjørte til Scandinavian Park og handlet litt før vi parkerte på Citti Park for å overnatte. Her ble det fullt om kvelden. Satt ute og solte oss om ettermiddagen.

10.04.23

I dag kjørte vi videre mot Bremerhaven, hadde satt Garmin på unngå motorvei. Her passerer vi Nord- Ostsee- Kanal.

I Budelsdorf så jeg denne figuren i et kryss.

I Rendsburg var det veldig mange mursteinshus.

Blomstrer i hagene har kommet langt her også.

Det var så mange sperrede veier, at det ble til at vi kjørte videre på motorveien likevel. Her passerer vi Hamburg og selvsagt var der kø som vanlig. Men det gikk noenlunde likevel, siden trailerne ikke er på veien ennå.

Nå er vi nær Sittensen og temperaturen har vært 18 grader en god stund i dag. Og vi ser at her er det enda mer vårlig, bladene på trærne er begynt å komme.

Her kjører vi over ene broen i Bremerhaven.

Så kom vi til stellplassen vi hadde sett oss ut. Vi var litt forbauset over hvor mange biler som var her. Hadde trodd de fleste reiste hjem etter påske i dag.

Vi gikk oss en tur rundt om på kvelden, men himmelen så litt skummel ut etter hvert, men varmt var det.

Vi har tenkt å gå oss en tur til sentrum i morgen, her ser vi innover til sentrum. Det skal bare være ca.1 -2 km å gå inn til sentrum.

Fant denne stellplassen på Park4night, legger ved bilde her. Det koster 15 euro, 50 cent for 1kw, 1 euro for 80 liter vann, dusj tror jeg var 1 euro(vi bruker bilen) og tømming er gratis. NB, på strøm søylen tar de bare 50 cent, så husk å samle mynter.

Legger ved kart over kjøreruten vår, men da med motorveien, selv om vi hadde noe utenom.