Del 6 – Reisebrev fra turen vår til Spania 2023

05.09.23 Hei igjen! Vi kom frem til Barcelona camping sent om kvelden. å vi gikk bare inn i restauranten og bestilte oss noe mat og et glass vin. Det kom et par fra Norge bort til oss da vi satt her, som vi også hadde truffet i Flensburg. De skulle videre til leiligheten sin litt lenger nedover, nærmere Torrevieja.  Alltid kjekt å treffe andre nordmenn når vi er på tur. Satt litt utenfor bilen og koste oss, før vi gikk og la oss.

06.09. I dag våknet vi til sol og fint vær. Det var bare å gå til bassenget og bade, slappet av og koste oss.

Fin utsikt over sjøen er det fra basseng området.

Det er også en bassengbar her, med fine daybeds du kan ligge på hvis du ønsker det. Basseng baren tar bare kort, som jo er helt greit for oss.

Bassengbaren ble nok benyttet flere dager mens vi var her, kjekt å få seg en iskald pils i varmen.

Mandag, da vi kom her, skrev vi oss på liste i baren, at vi ville være med på vinsmaking. Det er det her hver tirsdag, kjekt å være med på. Alltid kjekt å smake på nye viner.

Du kan ta buss herfra campingen inn til Barcelona hver dag om morgenen og den går tilbake til campingen om kvelden fra Barcelona. Det har vi gjort tidligere, men denne gangen ville vi bare slappe av og bade og kose oss. Vi betalte 42,72 euro pr. natt her, men da har vi stor plass. Tror vi betaler 10 euro ekstra for stor plass, men vi har også da fått 10% rabatt for camping kortet vi har. Adressen til campingen satte jeg inn i forrige reisebrev.

10.09. Nå kjørte vi mot Salou hvor vi har bestilt plass fra i dag av.Her ser vi byen Mataro foran oss som vi passerer.

Vi kjører nå langs stranden i Salou, med en utrolig fin sand strand. Men her bør du passe på veskene når du bader. Mye tyveri på stranden.

Så kjører vi endelig inn på Sanguli Resort camping her i Salou.

Fine alleer å kjøre langs inne på camping.

Her har vi parkert og vil bli ut måneden. Blir nok mye bading, vi kan velge mellom flere basseng eller om vi vil gå på stranden. La inn mange bilder i fjor i reisebrevet da fra bassengområder her på campingen, hvis noen lurer på det. Nå skal vi bare kose oss, bade mye og treffe igjen venner fra i fjor.

Legger ved adressen til campingen.

Så nå vil det nok bli en stund til neste reisebrev, vi har ikke bestemt oss for veien videre enda. Legger ved reiseruten her.