Del 4 av reisebrevet av sommerturen i Norge 2023

Hei igjen! Her kommer det siste reisebrevet fra sommerturen vår i Norge. Vi har nå vært hjemme i en uke, men har hatt så mye å gjøre at jeg ikke har hatt tid før nå å lage reisebrevet. Kvam Motell og camping er en campingplass jeg absolutt vil anbefale. Veldig hyggelige drivere og fine plasser, vi har kost oss skikkelig her og vil nok komme tilbake en annen gang også.

Henry er ivrig med og hjelper pappa med å pakke sammen.

Nå kjørte vi mot Ikea i Trondheim og på veien stoppet vi på en rasteplass. Der fant vi trær med moreller og spreke Marie, klatret opp og plukket til oss.

Det ble en stor skål med moreller til oss alle sammen og de var veldig gode.

Så kom vi frem til Ikea i Trondhjem og her ble vi omtrent hele dagen, spiste middag også her. Men jeg vil si at parkeringen for bobil og campingvogner var utrolig trang, og liten og ikke beregnet for store biler. Dessuten var det en del parkerte personbiler der også, som ikke gjorde situasjonen bedre. Personbiler hadde jo en egen plass på fremsiden.

Siden vi var så lenge på Ikea, så ble det sent når vi passerte Oppdal.

Vi bestemte oss for å overnatte på Dovre, der vi pleier å stå.

Dagen etter kjørte vi til Åndalsnes og her er bilde av Norsk Tindesenter. Der finner du Norsk Tindemuseum og Norges høyeste innendørs klatrevegg, kafe, restaurant og butikk.

Henry foran cruise skipet som lå ved kai her i Åndalsnes.

Tommy og de overnattet på Åndalsnes camping, mens vi kjørte hjem. Heldigvis er det opplett, litt skyet, men bra temperatur da vi kom hjem.

For nå måtte jeg plukke bær og safte og lage ripsbær gele. Her er bilde av bare noe av det jeg har laget.

Geir og Tommy tok opp båten for å pusse den, for det hadde vi ikke tid til i vår. Her er Henry med og hjelper pappa og pusser.

Propellen er ferdig pusset, ble blank og fin.

Geir er fornøyd med ferdigpusset båt, så nå er det bare å sette den ut igjen. Så håper vi på å få noen dager å fiske litt, før vi reiser igjen.

Legger ved den siste reiseruten vår her. Neste helg regner jeg med vi begynner på turen nedover til Spania, men vil først ha noen dager på caravanmessen i Düsseldorf i Tyskland.