Da går turen videre til Tyskland

Stod opp på parkeringsplassen i Danmark ved Cirkle K til lett overskyet, men litt sol. Vi spiste frokost og  jeg la ut nytt innlegg på bloggen min. Tømte toalettet, for her er det jo alle tømmemuligheter og du kan også fylle vann. Stasjonen er døgnåpen hvis det er noe du trenger.

Kjørte så mot grensen til Tyskland via motorveien. Det var en ulykke på veien, så vi ble stående bom fast i 40 minutter. Vi fikk også et skikkelig skybrudd før grensen til Tyskland.

Vi kjørte til stellplassen ved Citty Park i Flensburg, for her er det tømme muligheter og mulighet til å fylle vann, den er også gratis. Kordinatene hit er N 54.46.419                          E 009.23.6410. Adressen til Citti Park er Langberger weg 4, 24941 Flensburg

Det var i rett tid vi kom, det var blitt ganske fullt allerede.

Nå var været blitt så fint at vi fant ut at vi ville bare slappe av ved bilen og ta handelen i morgen.

Våknet til et skikkelig regnvær om morgenen, så det var bare å ta det litt med ro og spise frokost. Etterhvert skinte det opp igjen og vi kjørte til Scandinavian Park for å handle, det er bare ca. 5 minutters kjøring dit. Kordinatene dit er N 54.46.7084 E 009.20.1365 Adressen er Scandinavian – Park 13, 24983 Handewitt

Etter handlen spiste vi litt før vi kjørte til Iveco verksted for å kjøpe viskere til bilen vår. Etter regnværet i går fant vi ut at vi bare måtte ha nye viskere og vi får ikke rett type på bensinstasjonene, må ha Iveco sine.

Så satte vi kursen mor Gluckstadt og nå har vi stilt Garmin på å unngå motorveier. Dette fordi det er så mye mere fint å se når vi kjører bondesstrasse. Legger ved noen bilder av noen fine hus vi passerer i de forskjellige stedene.

Her er fra Wrist og dere ser vi er nær Danmark ennå, hustakene er lik de har i Danmark
Her er fra Westerhorn

Legger ved et til fra Westerhorn.

Det er også fine alleer med trær vi kjører igjennom.

Etterhvert skyet det til og vi fikk et forferdelig uvær på veien, så gale at vi måtte stoppe. Det var både mye vind slik at griener fra trærne falt ned. Vi fikk en på panseret, men heldigvis ingen skade, det var nok glassfiberen som reddet oss der. Det haglet også store haggel og regnet.

Kom til fergekø i Gluckstadt, måtte vente over 2 ferger, men det går fort. Tror vi ventet bare i 45 minutter.

Det er et lite avbrekk å ta fergen og så slipper vi køene ved Hamburg.

Litt anderledes i disse fergene innvendig, kiosken var ikke åpen i dag.

Med en gang vi kommer i land stod det en statue.

Bare noen få meter fra fergen kommer e skilt med bobil på som vi vet fra før er en bobilplass.

Her vil vi overnatte, det er ingen faciliteter her, bare mulighet til å tømme boss.

Den er gratis, men du kan legge igjen 4 euro hvis du synes det er ok å stå her, det gjør alltid vi. De holder den tross alt ved like og det er greit å stå her.